Logo HumineMENUMenu dostępności

OFERTA EDUKACYJNA

ZAJĘCIA SĄ BEZPŁATNE


Zapraszamy wszystkie szkoły z województwa małopolskiego na warsztaty realizowane w ramach projektu HUMINE dla dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów i ich rodziców. Ofertę zajęć przedstawiamy poniżej.

  • Grupa docelowa: szkoły o profilu kształcenia ogólnego (szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące)
  • Forma prowadzenia zajęć: stacjonarna – miejsce do uzgodnienia
  • Liczebność grupy: od 15 do 25 uczestników
  • Obszar wsparcia: województwo małopolskie
  • Rekrutacja: nabór ciągły (do zakończenia projektu)


Szkoły zainteresowane poszczególnymi warsztatami, prosimy o kontakt via e-mail: kontakt@humine.pl lub telefonicznie 573 330 233.

Dyrektorzy

Jeśli chcecie nowocześnie zarządzać szkołą, wspierać nauczycieli, odpowiadając jednocześnie na oczekiwania uczniów i ich rodziców, dowiedzcie się czym jest:

Transformacja cyfrowa szkół

Nauczyciele

Jeśli chcecie uczyć w sposób skuteczny i atrakcyjny dla Waszych uczniów, zgloście się na nasze warsztaty:

Metody aktywizujące ucznia
Narzędzia chmurowe 
Mobilne aplikacje edukacyjne
Projektowanie obiektów 3D
Edukacja w modelu STEAM
Tworzenie gier terenowych

Rodzice

Chcecie wiedzieć, jak sprawić, by Wasze dzieci czuły się bezpiecznie w cyfrowym świecie? Zapytajcie nas o:

Bezpieczeństwo cyfrowe dziecka

Uczniowie

Jeśli chcecie, aby Wasi uczniowie potrafili mądrze korzystać ze zdobyczy cyfrowego świata, zabierzcie ich na warsztaty:

Projektowanie obiektów 3D
Przygoda z robotyką
Gra miejska „Poznaj Tarnów”

Wsparcie
Dyrektorów

Transformacja cyfrowa szkół

Warsztat odpowiada na najistotniejsze potrzeby i wyzwania stojące przed dyrektorami wprowadzającymi dydaktykę cyfrową w swojej szkole.

W ramach zajęć dyrektorzy opracują szkic Szkolnego Planu Transformacji, na który złożą się następujące elementy:

  • wdrożenie dydaktyki aktywizującej ucznia (STEAM, metoda projektowa)
  • podnoszenie kompetencji metodyczno-cyfrowych nauczycieli
  • opracowanie koncepcji zmian w arkuszu organizacyjnym szkoły na kolejny rok szkolny, zoptymalizowanego w kierunku realizacji projektów, w tym międzyprzedmiotowych oraz komfortu pracy i nauki (idea stopniowego odchodzenia od systemu klasowo-lekcyjnego)
  • wprowadzenie procedur bezpieczeństwa i standardów funkcjonowania szkoły bezpiecznej cyfrowo, higiena i cyfrowy dobrostan uczniów
  • przeprowadzenie audytu sprzętu, oprogramowania i sieci, analiza przestrzeni szkoły pod kątem komfortu uczenia (się) i ergonomii

W czasie zajęć omówione zostaną także korzyści związane z wdrożeniem w szkole jednolitej platformy edukacyjnej (poczta e-mail, dokumentacja szkolna w chmurze, współdzielenie zasobów i praca grupowa na plikach, aplikacje do wideokonferencji oraz nauki zdalnej).

Wsparcie
Nauczycieli

METODY AKTYWIZUJĄCE UCZNIA

Warsztaty pozwolą nauczycielom zwiększyć swoje szanse na zainteresowanie uczniów zdobywaniem w szkole nowej wiedzy i umiejętności poprzez ich aktywizację, integrację i indywidualizację nauczania, dzięki wykorzystaniu metody projektu, odwróconej klasy oraz gamifikacji.

Narzędzia chmurowe

Warsztaty pokażą, jak wykorzystać wirtualną przestrzeń do udostępniania uczniom materiałów edukacyjnych oraz współdzielenia zasobów pomiędzy nauczycielami. Nauczyciele dowiedzą się, jak wykorzystywać dyski chmurowe na komputerze poprzez przeglądarkę oraz aplikację, a także na urządzeniu mobilnym.

Mobilne aplikacje edukacyjne

Warsztaty nauczą, jak wykorzystywać na lekcji smartfony uczniów oraz przeprowadzać ciekawe zajęcia poza murami szkolnymi. W czasie zajęć nauczyciele doświadczą pełnego zanurzenia w wirtualnym świecie gogli VR oraz zobaczą, jak rozszerzyć rzeczywistość przy pomocy aplikacji AR.

PROJEKTOWANIE OBIEKTÓW 3D

Dzięki nauce projektowania i modelowania w aplikacji TINKERCAD nauczyciele rozwiną wyobraźnię przestrzenną i umiejętności abstrakcyjnego myślenia do tworzenia pomocy dydaktycznych gotowych do wydruku w technologii 3D. Po zajęciach będą gotowi sami zaprojektować obiekty przestrzenne przydatne w nauczaniu różnych przedmiotów szkolnych.

EDUKACJA W MODELU STEAM

Warsztaty pokażą, jak budować kompetencje przyszłości, dzięki zastosowaniu metodologii STEAM w dydaktyce. Takie podejście do nauczania wyzwoli wśród uczniów zdolność kreatywnego rozwiązywania problemów, doskonalenia umiejętności manualnych, twórczego planowania, komunikacji oraz współpracy w grupie.

TWORZENIE GIER TERENOWYCH

Dzięki warsztatowi nauczyciele zdobędą wiedzę z zakresu obsługi aplikacji Actionbound, która pozwala na tworzenie cyfrowej, interaktywnej wersji gry w „podchody” zarówno w terenie, jak i w samej szkole. Zajęcia nauczą, jak stworzyć własną grę pełną zagadek, kodów i quizów osadzoną w modelu gamifikacji o tematyce związanej z dowolnym przedmiotem szkolnym.

Wsparcie
Rodziców

Bezpieczeństwo cyfrowe dziecka

W trakcie warsztatów rodzice dowiedzą się: • jak ustalić zasady korzystania z narzędzi cyfrowych oraz Internetu z własnym dzieckiem (domowe zasady ekranowe) • co zrobić w sytuacji wystąpienia incydentu zagrożenia bezpieczeństwa cyfrowego • jak nie dać się oszukać w sieci (fake news) i skutecznie wyszukiwać wartościowe informacje • jakie przydatne zasoby oraz inspiracje można znaleźć w Internecie.

Wsparcie
Uczniów

Projektowanie obiektów 3D

Na warsztatach uczniowie poznają aplikację TINKERCAD do projektowania obiektowego i tworzenia modeli do druku 3D. Dzięki temu będą w stanie szybko przekształcić swój pomysł w model przestrzenny wykorzystując przy tym wiedzę z zakresu matematyki, logiki, mechaniki i majsterkowania. Praca przy modelowaniu jest ogromną frajdą, rozwija nieco inne spojrzenie na otaczającą rzeczywistość.

Przygoda z robotyką

Robotyka jest doskonałą okazją do rozwoju wyobraźni przestrzennej, logiki, a także myślenia twórczego. Każde zajęcia to nowa przygoda i podróż w niezbadane zakątki nauki. Na zajęciach uczniowie projektują, ćwiczą zdolności manualne i poznają wiele mechanizmów, które można doskonale odtworzyć dzięki klockom konstrukcyjnym. Aplikacje, używane do kodowania są bardzo intuicyjne i proste w obsłudze, dzięki czemu dzieci nie mają problemu z ich obsługą.

Gra miejska „Poznaj Tarnów”

Edukacja w przestrzeni miejskiej przyjmuje formę zabawy. Miasto staje się przestrzenią edukacji oraz budowania świadomości uczniów. W ramach gry, przestrzeń miasta jest powtórnie odkrywana, a uczniowie nabywają zdolności przetwarzania faktów i analizy. Dodatkowo rozwijają także umiejętności pracy zespołowej i efektywnej komunikacji z użyciem narzędzi cyfrowych.