Logo HumineMENUMenu dostępności

WEBINARIA

Uczenie się przez doświadczenie – metodologia STEAM otwiera drzwi szkoły przyszłości

Termin: 23 września, godz. 18:00

STEAM to sposób nauczania stawiający na naukę projektową konsolidującą pięć kluczowych bloków tematycznych: naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. Koncepcja ta ukierunkowana jest na kształcenie kompetencji przyszłości oraz kształcenie uczniów ukierunkowanych na realizację innowacyjnych i niekonwencjonalnych rozwiązań, uczniów którzy podejmują rozważne ryzyko, angażują się w eksperymentalne uczenie się i twórcze rozwiązywanie problemów, podejmują współpracę i aktywnie uczestniczą w procesach twórczych.

STEAM to rozwój kompetencji przyszłości, uniwersalnych na tyle, iż są one przydatne niezależnie od wykonywanego zawodu. Stosując STEAM na zajęciach odpowiadamy na potrzeby aktualnych czasów. Aktywności dydaktyczne organizowane w ten sposób aktywizują dzieci, umożliwiają im naukę przez doświadczanie, zapewniają aktywny proces nauczania.

Podczas szkolenia:

  • dowiesz się dlaczego warto stosować STEAM w edukacji, począwszy od przedszkola.
  • poznasz zasady realizacji projektu STEAM-owego
  • zaobserwujesz, w jaki sposób zaadoptować STEAM w placówce edukacyjnej
  • poznasz i przeanalizujesz przykłady STEAM-owych projektów.


ZAPIS TRANSMISJI ON-LINE

_

 


DLA KOGO?

Nauczyciele szkół modelowych różnorodnych przedmiotów humanistycznych i matematyczno – przyrodniczych zainteresowani prowadzeniem lekcji w metodologii STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).

 


PRELEGENT

 

Dr hab. Marlena Plebańska


profesor Uniwersytetu Warszawskiego - jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning, Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej i Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Lider polskiego e-learningu. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji popularno–naukowych z zakresu e-edukacji. Od 20 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learningowych oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach pozarządowych. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowych. Aktywny trener i wykładowca. Pracownik naukowy AFiB Vistula, UW. Autorka pierwszej w Polsce książki o tematyce STEAM - "STEAM-owe Lekcje", obecnie opracowuje drugą część książki "STEAM-owe Przedszkole", który ukaże się we wrześniu 2021 nakładem wydawnictwa Difin.

    Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.