Logo HumineMENUMenu dostępności

AKTUALNOŚCI

Metodyka STEAM w praktyce
opublikowano: 08.03.2022

Metodyka STEAM w praktyce


Rozpoczął się kolejny etap działań projektu HUMINE. Uruchomiliśmy właśnie cykl zajęć warsztatowych pt. „Metodyka STEAM w praktyce”.

Dla nauczycieli wszystkich szkół modelowych oznacza to wejście w nowe obszary działań edukacyjnych, oparte na pracy problemowej, zadaniach interdyscyplinarnych i miniprojektowych. Zajęcia, które potrwają do końca czerwca br., prowadzą doświadczone edukatorki, które pomogą uczestnikom szkoleń połączyć świat praktyki szkolnej – podstawy programowej z bardziej efektywnym podejściem do uczenia i nauczania. Wszystko po to, żeby w codziennej pracy szkoły pojawiła się przestrzeń na wdrażanie projektów STEAM, dzięki którym uczniowie rozwiną kompetencje niezbędne w dorosłym życiu.

Zespół realizacyjny tworzą Agnieszka Karlak i Anna Leszczyńska.

 


Agnieszka Karlak

Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, wiedzy o kulturze i kompetencji społecznych w Zespole Szkół Technicznych w Rybniku. Propagatorka rozwijania kompetencji (kluczowych i proinnowacyjnych) uczniów poprzez pracę nad kształtem zadań edukacyjnych i interdyscyplinarnych. Trenerka/asystentka szkoły/doradca w programach: Aktywna Edukacja, Całościowy Rozwój Szkoły SUS (Szkoła ucząca się) poziom podstawowy i zaawansowany, Akademia Liderów Oświaty, OWRU (Ocena Wspierająca Rozwój Uczenia), OR (Ocena Rozwojowa),  Szkoła dla Innowatora.

 


Anna Leszczyńska

Nauczycielka angielskiego i etyki. National Geographic i Nearpod Certified Educator. Od wielu lat Microsoft Educator Expert/Fellow i Microsoft Trainer. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu edukacyjnych projektów międzynarodowych takich jak Youth in Action, Erasmus+, Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży. Ambasadorka Wiosny Edukacji, ogólnopolskiego projektu Zaproś mnie na swoją lekcję i międzynarodowego projektu Humane Happiness. Blogerka edukacyjna (https://schoolthemes.wordpress.com), podróżnicza i kulinarna. Publikuje również na blogu National Geographic Learning.

 

O postępach i efektach tych prac będziemy Was informować na bieżąco.