Logo HumineMENUMenu dostępności

SZKOŁY MODELOWE INSPIRUJĄ

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIECHOWIE

opublikowano: 07.01.2022

Cyfrowe metody aktywizujące uczniów stosowane podczas zajęć z historii i WOS-u


Metoda odwróconej klasy: Kultura i sztuka polskiego renesansu. 

Uczniowie w oparciu o wiedzę z lekcji realizowanych na języku polskim oraz na podstawie filmów zaproponowanych przez nauczyciela (np. o budowie Zamościa), przedstawiają miasta renesansowe w Polsce. 

Metoda projektu: Wyszukiwannie i selekcja informacji pozyskiwanych z Internetu: Postęp naukowy i techniczny w XIX wieku. 

Uczniowie podzieleni na grupy przygotowują wystąpienia: Rozwój nauki w XIX wieku oraz Rozwój techniki w XIX wieku. Bazą do wyszukiwania informacji jest podręcznik Poznać przeszłość 3, w którym uczniowie znajdują podstawowe wiadomości na podany temat, następnie poszerzają swoje opracowanie o informacje z Internetu. Te dodatkowe ciekawostki, zdjęcia czy filmy udostępniają kolegom z klasy w czasie swoich wystąpień - prezentacji. Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na to, które informacje są ważne, a które niepotrzebne. 
 
Wykorzystanie platformy YouTube oraz wyszukiwanie w Internecie informacji i obrazów: Wigilia na Syberii – lekcja na platformie Teams 

Uczniowie analizują obraz Jacka Malczewskiego z podręcznika Poznać przeszłość 3, następnie słuchają na platformie YouTube piosenki Jacka Kaczmarskiego Wigilia na Syberii i wskazują podobieństwa do dzieła Jacka Malczewskiego. W kolejnym etapie lekcji uczniowie znajdują w zasobach internetowych inne obrazy Malczewskiego z cyklu sybirskiego. 

Praca na platformie Quizizz: Starożytna Grecja- powtórzenie wiadomości. 

Uczniowie logują się na platformie Quizizz na swoich smartfonach i rozwiązują indywidualnie test dotyczący tematu. W czasie rozwiązywania tego testu nauczyciel wyświetla na tablicy ranking wyników uczniów. Po upływie czasu zadania testowe są omawiane przez nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem zadań, które sprawiały uczniom trudności. 

Metoda odwróconej klasy: Kultura i nauka polska na przełomie XIX/XX wieku. 

Uczniowie w oparciu o informacje zdobyte w źródłach internetowych, przedmiocie język polski omawiają dokonania Polaków w malarstwie, literaturze, nauce. 

Metoda eksperckich stolików: Prawo cywilne. 

Uczniowie podzieleni na zespoły wykonują zadania np. Doprowadzenie do porozumienia stron w wyniku mediacji poprzedzającej proces cywilny. Na podstawie opisów kazusów prawnych rozstrzygnąć, czy doszło do naruszenia prawa np. Bezprawnej sprzedaży, przywłaszczenia mienia. 

Wyszukiwanie informacji w Internecie z zachowaniem praw autorskich: Prawo rodzinne. 

Wyszukiwanie w Internecie kazusów dotyczących prawa rodzinnego – Kodeks rodzinny i opiekuńczy.  

OSTATNIE AKTUALNOŚCI Z TEJ SZKOŁY

20.02.2023

Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Miechowie

KOMPETENCJE 4.0 W LO

Kompetencje 4.0 w LO
31.05.2022

Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Miechowie

PROGRAMOWANIE ZE SKRILAB

Programowanie ze SkriLab
27.05.2022

Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Miechowie

STEAM NA FIZYCE

STEAM na fizyce
27.05.2022

Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Miechowie

TRÓJWYMIAROWA INFORMATYKA

Trójwymiarowa informatyka
Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookies. Więcej na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.