LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIECHOWIE
opublikowano: 10.01.2022Cyfrowe metody aktywizujące uczniów stosowane podczas zajęć z języka polskiego
Metoda odwrócone klasy i portal wolnelektury.pl:
- Grupa poetycka Skamander. (Klasa otrzymała wskazówki na temat źródeł, w których można odnaleźć niezbędne informacje na temat działalności grupy Skamander. Uczniowie przygotowali odpowiednie fragmenty, zapoznali się z ich treścią, a następnie pod kontrolą i opieką merytoryczną nauczyciela, przedstawiali efekty swych prac.
- Analiza i interpretacja wybranych utworów przedstawicieli Skamandra. (Uczniowie, korzystając z aplikacji “Wolne lektury”, pracowali z wykorzystaniem tekstów poezji).
Metoda wyszukiwania i wykorzystywania informacji w sieci z zachowaniem praw autorskich:
Czy wiara pomaga w znoszeniu cierpienia? Uczniowie wyszukują informacje na temat postaci Hioba, na temat pojęcia cierpienia, wyszukują także definicji pojęcia teodycea, a następnie omawiają, pod kontrolą nauczyciela, problem cierpienia biblijnej postaci Hioba, odnosząc ten problem także do współczesności.
Metoda eksperckich stolików: Biografia artysty on – line. Uczniowie podzieleni na grupy analizują dokonania artysty doby romantyzmu (Adam Mickiewicz). Z dostępem do multimediów tworzą jego profil w mediach społecznościowych (Twitter/ Instagram), prezentując dokonania i kreując ich codzienność.
Przykładowe profile stworzone przez uczniów:
https://lomiechow-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/admin_lomiechow_onmicrosoft_com/EXbBqniUIZlKm7uClVYOYTgBe-CGkvpAo9gSzkDl9TTFYg?e=VjbEFZ
Metoda wyszukiwania i wykorzystywania informacji w sieci z zachowaniem praw autorskich:
Uczniowie wyszukują informacji nt. funkcjonowania motywu końca świata w różnych tekstach kultury (literatura, sztuka, muzyka, film). Praca z wykorzystaniem stron: bing.com/images, www.filmweb.pl, YouTube
Metoda eksperckich stolików: Uczniowie szukają informacji nt. biografii Haliny Poświatowskiej. Wykorzystują zdobyte treści do analizy i interpretacji jej utworów (np. tu leży Izold jasnowłosa). Dzielą się swoimi refleksjami, poszukują nawiązań do dzieła J. Bediera w innych tekstach kultury.