LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIECHOWIE
opublikowano: 20.12.2021Nauka języków obcych z wykorzystaniem cyfrowych rozwiązań
Metoda projektu: Uczniowie otrzymują materiał stymulujący w postaci zagadnień dotyczących prezentowania informacji o sobie, swoich zainteresowaniach, a następnie tworzą krótkie prezentacje i nagrywają filmiki.
Przykładowe filmy stworzone przez uczniów:
https://lomiechow-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/mplacek1_lomiechow_eu/EsX5nXa3NMpHsDk0B1CllN4B4-fth8_K3gxt4TPdN_SHJg?e=eMLgq7
Metoda odwróconej klasy:
Uczniowie pracują z tekstem w j. angielskim analizując i dobierając odpowiednie fragmenty pod kierunkiem jednej z uczennic która przygotowała to zadanie. Następnie w grupach, posługując się wyszukiwarkami internetowymi, znajdują przykłady inicjatyw społecznych odnośnie ochrony środowiska i dyskutują po angielsku które z nich wydają im się najciekawsze, następnie układają własne projekty działań dotyczących ochrony środowiska i prezentują je na forum grupy.
Uczennica, wykorzystując zasoby internetowe, przygotowuje lekcję opartą na dyskusji na określony temat. Po wcześniejszej konsultacji z klasą wybrany został motyw śmierci. Uczniowie dzielą się swoimi wstępnymi uwagami i odczuciami, a następnie uczennica odpowiedzialna za przygotowanie lekcji prezentuje informacje odnośnie pochówków w różnych kulturach, zachęcając do wyrażania swoich opinii pozostałych uczniów. Uczniowie w grupach, inspirując się uzyskanymi informacjami, planują niestandardową ceremonię pogrzebową, po czym prezentują swoje pomysły i wybierają najciekawszą wersję. Lekcja w całości toczy się w języku angielskim.
Uczniowie wykonują ćwiczenia dot. znajomości słownictwa oraz brytyjskich tradycji bożonarodzeniowych na platformie Quizizz oraz przy użyciu strony wordwall.net, gdzie rozwiązują zadania w postaci quizów, teleturniejów i dopasowywania.
Język włoski:
Temat: Czas futuro semplice – tworzenie form.
Na lekcji wcześniejszej nauczyciel podał uczniom temat planowanej lekcji, zakres treści do przygotowania oraz internetowe źródła pozyskiwania informacji. W czasie lekcji uczniowie “uczyli” nauczyciela tworzyć regularne i nieregularne formy czasu prezentując i utrwalając zdobytą wiedzę teoretycznie i na przedstawianych przez nich przykładach. Podsumowaniem lekcji był test napisany na platformie Wordwall, który sprawdził opanowanie treści.